• Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2022/2023

• Koniec roku szkolnego to moment, na który wszyscy uczniowie czekają z utęsknieniem. To czas podsumowań, gratulacji i podziękowań. To chwila, kiedy ostatni raz dzwoni dzwonek, a uczniowie trzymając w dłoniach świadectwa udają się na zasłużone wakacje. Nie pozostaje nam już nic innego, jak tylko życzyć naszym wychowankom radosnych, słonecznych i bezpiecznych dni. Wakacje czas zacząć...

Zdjęcia wykonano za pomocą sprzętu otrzymanego w ramach

#LaboratoriaPrzyszlosci

#LaboratoriaPrzyszłości

• Dzień Rodziny w oddziałach przedszkolnych, zerówce i klasach drugich

• Nie ma chyba sympatyczniejszej uroczystości w całym roku szkolnym niż Dzień Rodziny. Dlatego obchodzimy go corocznie w sposób niezwykle uroczysty, radosny i miły. Zapraszamy Mamusie i Tatusiów na specjalnie dla nich przygotowaną część artystyczną i obdarowujemy ich drobnymi upominkami. W bieżącym roku szkolnym część artystyczną z okazji „Dnia Mamy i Taty” przygotowały przedszkolaki, grupy: „0a” i „0b” oraz klasy drugie. Wszystkie akademie były naprawdę piękne, a stroje i scenografia każdego przedstawienia podnosiły jego wartość artystyczną. Zapraszamy do fotorelacji 😊

• Sukcesy uczniów w konkursach przyrodniczych

• Koniec roku szkolnego to czas podsumowań i wyróżnienia uczniów za ich całoroczną pracę.
            Na szczególną uwagę zasługują Ci, którzy brali udział w licznych konkursach. Uczniowie naszej szkoły każdego roku przygotowują się do Powiatowego Konkursu Biologiczno – Ekologicznego w I LO w Łańcucie. I miejsce w tym konkursie w kategorii plastycznej zajęła Izabela Podolec,
            III miejsce w kategorii wiedzy biologicznej zdobyła Joanna Wrona. Nasze uczennice odniosły również sukces w Gminnym Konkursie Ekologicznym w Cierpiszu – II miejsce zajęła Weronika Cyran, a wyróżnienie przyznano Oliwii Wanowicz. Gratulujemy!

• Wycieczka klasy VIII b - Kraków po raz kolejny…..:)

• Pod koniec maja, mieliśmy okazję wyjechać  na jednodniową klasową wycieczkę do Krakowa. Nie była to pierwsza wizyta w tym mieście. W młodszych klasach zwiedzaliśmy zabytki tego pięknego miasta. Tym razem program wycieczki był nieco inny. Po przyjeździe zatrzymaliśmy w sercu miasta, czyli krakowskim Rynku. Odwiedziliśmy Sukiennice, Kościół Mariacki, Ratusz miejski, później traktem królewskim przeszliśmy na Wawel. Tu parę pamiątkowych zdjęć i powrót na Rynek.

Po spacerze czekała nas wizyta w Centrum Nauki i Zmysłów WOMAI czyli World of My All Inspirations. To muzeum oferujące edukację przez zabawę, wykorzystujące najnowszą technologię, a celem wizyty jest poznanie świata zmysłów i pokazanie, jaką rolę odgrywają one w naszym życiu codziennym. Uczestniczyliśmy w zajęciach „W stronę ciemności” skupiających się na zmyśle wzroku. Weszliśmy w sytuację osób niewidomych, uczestnicząc w zajęciach w całkowitej ciemności. Nasz zmysł wzroku został wyłączony, musieliśmy skupić się tylko na zmysłach słuchu, węchu i dotyku. To było niezwykłe przeżycie.

Drugim naszym głównym punktem wycieczki była wizyta równie niezwykłym miejscu Muzeum Arcade -Interaktywnym Muzeum gier wideo. Jest to unikalna kolekcja ponad 150 klasycznych gier wideo dostępna dla każdego. Tutaj mogliśmy korzystać z wszystkich automatów i grać do woli. Bawiliśmy się świetnie.

Dzień był ciekawy i pełen emocji :-)

Dziękujemy za opiekę pani Alinie, pani Kasi i pani Oli.

• Srebrni i brązowi medaliści Powiatowego Finału Trójboju Lekkoatletycznego

• Nasi najmłodsi lekkoatleci, po wygranych zawodach gminnych, reprezentowali szkołę w powiecie.  Zawody odbyły się 2 czerwca,  na obiektach Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Białobrzegach. Uczniowie rywalizowali w trzech konkurencjach : biegu na 60 m, rzucie piłeczką palantową i skoku w dal. W tym roku przyjechało 5 drużyn dziewcząt i aż 8 drużyn chłopców. Uczennice z Albigowej w składzie : Julia Bytnar (kl. III ),  Dominika Tarocińska, Julita Trojniar, Kinga Sobek, Julia Wanowicz i Martyna Kucharska (kl. IV) zajęły II miejsce.

Drużyna chłopców, w której skład weszli: Jakub Falger, Karol Grad, Kamil Michno, Nikodem Baran, Radosław Kruk i Filip Bytnar , uplasowali się na III miejscu.

Gratulacje 😊

• Wycieczka do Kopalni Soli - Bochnia

• Czy wiecie, gdzie można zagrać w piłkę pod ziemią? My już wiemy - w Kopalni Soli w Bochni!

18 maja 2023 r. obie klasy czwarte wczesnym rankiem wyruszyły na wycieczkę. Pierwszym etapem było zwiedzanie zabytkowej Kopalni Soli w Bochni. Na dół zjechaliśmy prawdziwą górniczą windą, gdzie 250 metrów pod ziemią zwiedziliśmy najstarszą w Polsce kopalnię soli w ramach trasy turystycznej z Podziemną Ekspozycją Multimedialną. Do wyjątkowych atrakcji należał przejazd podziemną kolejką oraz gra w koszykówkę i piłkę nożną na podziemnym boisku.

Następnie udaliśmy się do rezerwatu przyrody nieożywionej Skamieniałe Miasto w Ciężkowicach, gdzie pośród lasu występują tu niesamowite skały o fantazyjnych kształtach i nazwach np. Grunwald, Czarownica, Grzyb, Borsuk czy Piekiełko.

Pomimo, iż pogoda nie była idealna, to dobre humory i chęć przeżycia przygody sprawiły, że wycieczkę uważamy za bardzo udaną.

• Klasy szóste poznają ziemię świętokrzyską.

• W dniach 30 -31 maja uczniowie klas 6 a i b wyjechali na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Była to wspaniała okazja do poznania nowych miejsc w Polsce i wspólnego spędzenia czasu. Po długim okresie pandemii jest to niezwykle ważne, że możemy razem uczyć się i bawić.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od niezwykle ciekawego pobytu w Parku Nauki  Leonardo da Vinci w Chęcinach.  Mieliśmy okazję zobaczyć i doświadczyć różnego rodzaju eksperymentów. Następnie zwiedziliśmy zabytkowe ruiny zamku królewskiego w Chęcinach. Nasza pani przewodnik przybliżyła nam historię tego miejsca, opowieść była interesująca i pełna anegdot związanych z właścicielami obiektu. Stamtąd pojechaliśmy do miejscowości Sabat Krajno i tam czekał nas niezwykły spacer po Parku Miniatur.  Podziwialiśmy  znane budowle z całego  świata, precyzyjnie i wiernie odtworzone w mniejszej skali. Pobyt w Parku Rozrywki i Miniatur zakończyliśmy seansem w kinie 6D. Dzień pełen wrażeń jeszcze się nie kończył. Ostatnim punktem tego dnia była wizyta w miejscowości Święta Katarzyna  w Muzeum Minerałów i Skamieniałości. Obejrzeliśmy imponującą kolekcję minerałów, największy w Europie zbiór krzemienia pasiastego, który jest charakterystyczny właśnie dla tamtych terenów. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda obróbka różnego rodzaju kamieni oraz zobaczyliśmy pracownię jubilerską. Punktem, na który wszyscy czekali, był wspólny nocleg poza domem. Noc spędziliśmy w Bodzentynie w Hotelu Świętokrzyskim. Tam też zjedliśmy obiadokolację. Nim się obejrzeliśmy, nastał poranek i po solidnym śniadaniu wyruszyliśmy do Szklanej Huty, skąd pieszo, piękną leśną ścieżką wspięliśmy się na Święty Krzyż, czyli Łysą Górę. Wraz z miejscowym przewodnikiem zwiedziliśmy Sanktuarium Krzyża Świętego, podziwialiśmy panoramę okolicy z wieży widokowej i obserwowaliśmy gołoborza z tarasu widokowego. Następnie, również pieszo, zeszliśmy inną trasą do Nowej Słupi, a by tam odwiedzić  Muzeum Starożytnego Hutnictwa. To niezwykłe muzeum, bardzo nowoczesne, wykorzystujące różne multimedialne urządzenia. Po tym intensywnym zwiedzaniu, wszyscy z apetytem zjedli obiad. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się, by zwiedzić ruiny zamku Krzyżtopór - jednej z największych budowli pałacowych w Europie  i poznać jego niezwykłą historię.  Był to ostatni punkt naszej wycieczki. Powrót do domu był bezpieczny i radosny.

Mamy nadzieję, że w przyszłym roku szkolnym również uda się nam wspólnie zwiedzić ciekawe miejsca.

• Jak rozwijać wyobraźnię....

• Piątkowe lekcje uczniów klasy III b upłynęły na tworzeniu makiet do lektury ,,O psie, który jeździł koleją”. Dzieci bardzo aktywnie uczestniczyły w toku lekcji, miały przy tym mnóstwo satysfakcji i radości. Niewątpliwie ta forma zajęć jest dla uczniów najbardziej interesująca, pobudza ich wyobraźnię i kreatywność oraz wpływa na integrację zespołu klasowego.

• Wycieczka klas trzecich do Myczkowiec

• W piątek 19.05.2023 r. odbyła się wycieczka szkolna do miejscowości Myczkowce. Wzięli w niej udział uczniowie klasy 3 a i 3 b. Wycieczka odbywała się pod hasłem "Tropem legend zbójników". Pierwszym celem było udanie się do miejscowości Myczkowce, gdzie wspólnie znajdowaliśmy pierwszy fragment zbójnickiej mapy oraz skalną ścianę, pod którą ukrywali swoje skarby. Następnie pieszo udaliśmy się do górskiego rezerwatu Koziniec. Wskazówki prowadziły nas do Orelca, gdzie musieliśmy znaleźć pomnik bieszczadzkiego Zbója - Tołhaja. Odwiedziliśmy Kamień Leski, czyli najwyższą skalę na Podkarpaciu z ciekawą legendą. Następnie udaliśmy się do Leska, gdzie musieliśmy poszukać informacji o dawnych mieszkańcach tego miasteczka i dowiedzieć się gdzie znajdziemy kolejne ślady zbójników. Dalsze wskazówki pokierowały nas do tajemniczego klasztoru w Zagórzu. Tam został ukryty kuferek zamknięty na szyfr - musieliśmy go znaleźć i otworzyć. Zawartości kuferka strzeże gospodarz ruin - rycerz dawnych czasów. Ostatnim punktem była Msza święta. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu.

• Wizyta Pana Wójta u naszych najmłodszych

• W dniu dzisiejszym odwiedził naszych Przedszkolaków i Zerówkowiczów Wójt Gminy Łańcut - pan Jakub Czarnota. Złożył dzieciom serdeczne życzenia z okazji Dnia Dziecka i poczęstował wszystkich pysznymi cukierkami. To bardzo miły gest …..dziękujemy :-)

• Dzień Dziecka w naszej szkole

• Dzień Dziecka to święto, na które wszyscy uczniowie czekają z niecierpliwością przez cały rok. Zawsze cieszą się na obchody tego miłego dla nich dnia. W naszej szkole rozpoczęliśmy dzisiejsze święto Szkolnym Happeningiem pt. „Moje Pasje”, który pokazał jak wieloma talentami dysponują nasi uczniowie. Zarówno dzieci z klas I - III jak i IV – VIII mogły pochwalić się zdolnościami, zaprezentować swoje umiejętności, podzielić się własnymi pasjami i zainteresowaniami. Uczestnicy happeningu zaprezentowali tańce, piosenki, grę na instrumentach, jazdę na rolkach, pokaz układania kostki Rubika, umiejętności akrobatyczne i sportowe, a nawet smykałkę do rękodzieła. Następnie starsi uczniowie udali się na piknik na stadion sportowy, a młodsze dzieci dzięki Radzie Rodziców korzystały z dmuchańców obok Ośrodka Kultury w Albigowej. Rodzice naszych uczniów z okazji Dnia Dziecka zapewnili także napoje, lody, drożdżówki i watę cukrową. Bardzo pięknie za to wszystko dziękujemy 😊

• Kontakty

• Zespół Szkolno-Przedszkolny w Albigowej
        • +48 17 2267191
        • 37 – 122 Albigowa 489 woj. podkarpackie Poland
        • 815-181-06-75
        • Adres skrytki Szkoły Podstawowej w Albigowej na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to /SPAlbigowa/SkrytkaESP. Skrzynka zawiera formularz elektroniczny o nazwie „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”, za pomocą którego można zwrócić się z każdą sprawą należącą do zakresu działań Szkoły.